HTML

Ide nekem a fish&chips-et

Magyar csaj Londonban, három hónapra

Utolsó kommentek

2008.05.06. 13:32 londonbebi

46. nap: Cambridge

A hétfői munkaszüneti napon, ami a 45. Londonban töltött napom volt, kimerészkedtem a városhatáron kívül és elvonatoztam Cambridge-be. A gyorsvonattal negyven perc az út és a negyven perc után a 15. századba érkeztem. A cambridge-i egyetemrendszer College-okra épül – vagyis önálló egyetemekre, amik sok száz éves épületekben, ugyanabban a városban tömörülnek. 31 College van Cambridge-ben, a legöregebb a Peterhouse, 1284-ben alapították Oxfordból menekülő diákok. A leggazdagabb a Trinity (ide járt Isaac Newton, Wittgenstein és a trónörökös Charles is), a legnagyobb a King’s, ami egyben az egyik legerősebb is a St. John’s, meg egy harmadik mellett, amelyik nem jut eszembe. Ez itt a King's teteje:




Minden College-hoz tartozik egy gyönyörű kápolna, valamint egy árnyas fákkal és virágokkal beültetett füves terület, ahol rendszerint fűre lépni tilos, kivéve a St. John’s előtt. Ugyanitt halad a Cam folyó is van, amin ladikon csónakáznak az emberek, bottal hajtják a folyó aljára szúrva, nem pedig evezővel.



Ex-cambridgi diák ismerőseim elmagyarázták azt is, hogy minden College-nak van az éves rendes bálja, ami College-onként másmilyen. A Trinity-é meglehetősen sznob, a St. John’s-é dilis. Azt is mesélték, hogy az egyik College-be jelentkezik az összes meleg, de egyrészt ezt nem hiszem el, másrészt elfelejtettem, hogy melyikbe és így már nem is olyan érdekes. Ez itt a St. John's és egy St. John's-szal fotózkodó, idióta turista:



A város kicsi, kb 100ezren lakják, ebből 20-30 ezer diák. Mindenki bringával jár, vagy olyan emeletes busszal, mint a londoni piros, csak itt zöld vagy kék.



Amellett, hogy ez a világ egyik legnevesebb egyetemi központja, a helyi szilikonvölgy is ez, a legtöbb cég a városban haladó IT-vagy biotechnológiai területen munkálkodó vállalat. És Cambridge-ben nemcsak a tudomány, hanem a kávézó- és pubélet is virágzik, alább egy cambridge-i pub vécéje látható.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://londonbebi.blog.hu/api/trackback/id/tr51456584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valuska 2008.05.07. 10:21:34

én 2 napja az elte btk új épületében kajáltam borsos csirkemellet, te meg nem. és a parkokban nem lehet focizni? engem csak ez érdekel. mert suli után nincs annál jobb.

londonbebi 2008.05.07. 11:22:04

FOCIZNI? fure sem lehet lepni Cambridge-ben. na jo, van egy nagy kozret, ahol lehet. es ott lehet krikettezni es azt is lattam, hogy nehany orult lengyel focizik a gyerekes csaladok feje felett. eppugy, mint ahogy lattuk egyutt a Hyde parkban - tudod, apukak, akik azert vallalnak gyereket, hogy focizhassanak veluk egyeves koruktol a parkban :)
en meg vietnami noodle levest ettem, haha.
süti beállítások módosítása