HTML

Ide nekem a fish&chips-et

Magyar csaj Londonban, három hónapra

Utolsó kommentek

2008.04.28. 19:11 londonbebi

38. nap: rendőr, őrség, szemét, szavazás



Londonban szegregált az élet, homogén indiai, fekete, török és zsidó területek vannak, de azt beszélik, még a magyarok nagy része is egy helyen él, a Manor House metrómegálló környékén. Éppen ezért, amikor pár napja életemben először arra jártam, magyar arcokat kerestem az aluljáróban, de csak egy mozgófémdetektort és tucatnyi rendőrt találtam. Hosszan figyeltem őket, mert nem mindenkit vizsgáltak át, néhány embernek intettek, hogy haladjon tovább, a szerencsétlenebbje pedig pakolhatta ki a cuccait egy sebtiben felállított asztalra, tapiztathatta magát a motozótiszttel és áthaladhatott a csipogós kapun. Éppen mint a repülőtéren, csak itt egy átlagos délután volt, egy átlagos metróaluljáróban.

A kiválasztási metódusról azt figyeltem meg:
- hogy minél sötétebb a delikvens bőre, annál valószínűbb, hogy bekerült a szórásba,
- kizárólag férfiakat vizsgáltak át, és
- inkább fiatalokat, mint időseket.

Megtudtam, hogy itt sosem fizetik le a rendőröket, egyrészt azért, mert a Nagy Testvér (vagyis a cctv kamera) folyamatosan résen van, másrészt a rendőr sem valószínű, hogy elfogadná a lóvét, ugyanis a rendőr megfelelő fizetést kap. Olyan fizetést, amiből megél, és ami miatt ha kérdezek tőle valamit, akkor kedvesen válaszol és még mosolyog is.

Az őrségváltást is megnéztük Juliékkal és nem tudtam nem észrevenni, hogy a zenészek mögött a többieknél sokkal kisebb és sokkal fiatalabb fiúkák menetelnek nagy dobozzal, talán erősítővel a hátukon. Azt a munkát szeretném magaménak! Talán nőket is felvesznek?



Viszont a szemetesek kérdése nem hagy nyugodni. Életemben nem járkáltam még a kezemben ennyi szeméttel. Meg tudom érteni, hogy a metrórobbantgatás után biztonsági szempontból nem raknak a föld alá kukát, de annyira belemelegedtek ebbe a lehetőségbe, hogy föntre is elfelejettek tenni. A legfontosabb turistaközpontok nagy részében rohadt nehezen találni kukát, emiatt a helyiek előszeretettel szemetelnek a földre, és csak azért nem gázolunk bokáig taknyos zsepibe, mert mindenhonnan hosszú csipeszekkel felszerelt alkalmazottak tűnnek elő, akik azonnal mindent felszednek. Viszont ha az ember megpróbál okosügyes lenni, és nem szemetelni, akkor igazán nehéz dolga van.



Angliában az emberek egyre kevesebbet járnak templomba, ezért egyre több az olyan templom, ami funkcióját veszti, kiköltözik belőle az egyház és lakóépület vagy kocsma lesz belőle. Szerintem a rózsaablakos kosárterem is, ahova edzeni járok, templom volt valaha, de a legbizarabb ebből a műfajból mégiscsak a kocsma. Ilyenben iszom ma egy jó guinesst.

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://londonbebi.blog.hu/api/trackback/id/tr16445870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mc 2008.04.28. 23:10:26

A manor house kornyeken van ket haz, ahol allitolag zsufolodva laknak az eppen erkezo magyar emigransok, amig nem talalnak szallast, munkat, stb. En az alexandra grove-on laktam (tokveletlenul, egy angol csajjal, a MH-nal kellett leszallni) es ott tenyleg volt egy hotel, ahol mindig csak magyar rendszamu autok alltak, es az internetkavezoban talalkoztam ket kamasszal, akik epp akkor erkeztek es a szalloban laktak.Egy szobaban ket csalad. Egy furdovel. Szoval a szobeszed igaz.

mc 2008.04.28. 23:16:36

ps. fishandchips kihagyhato, de pl. a sainsbury-s mango and apple juice, valamint Hover's soya and linseed kenyere, vagy a korlatlan mennyisegu baked beans sztem nem. Meg a Portobello mellett van egy elelmiszeruzlet, ahol mennyei szendvicsek meg leves meg mindenfele van. Ugyanott csodas szakacskony- es utikonyvbolt. Meg ott a sok remek indiai, szoval a hal nem szamit.
Es mindenkeppen probald ki John Frieda szokeknek valo samponjat :) a barnake az mindent visz.

londonbebi 2008.04.29. 10:52:42

koszi mc, megyek is kajalni!

hónyomi 2008.04.30. 13:35:06

megyek, lefoglak, lekötlek és megetetlek fishandchissel. aztán elengedlek és figyelem ahogy minden nap többször eszel magadtól is. ez lesz.

emő 2008.05.02. 10:46:02

Ne! Várjál meg minket Ráhellel, hogy legyen valami neked is új, hiszen már egészen tőzsgyökeres vagy.

kisspisti 2008.05.03. 20:01:44

Ha távoli ismeretlen ismerõsként hozzászólhatok, szerintem érdemes kipróbálni a F&C-t is, mint annyi más tipikus angol õrültséget. De "tudományosan", keresd meg a legjobbakat.

Én beírtam a googliba, hogy "best fish and chips London" és kaptam csomó érdekes lapot. Persze ki tudja, melyiknek lehet hinni. Pl.:
golondon.about.com/od/eatingdrinking/tp/Best-Fish-and-Chips-in-London.htm
vagy:
www.timeout.com/london/restaurants/features/28.html

Még el is kísérnélek, ha Londonban lennék én is. :-)

londonbebi 2008.05.04. 13:53:39

koszonom! a szavazas meggyozott. a modszerem az lesz, hogy ki fogok probalni egy sima utcait, meg egy olyat is, amirol azt allitjak, hogy a legjobb. nem hagyom magam megteveszteni! :)
süti beállítások módosítása